Helgens sysselsättning.

Haft en bra helg, mest bestått av massa hemmapyssel. De blev jobb i lördags morse mellan 5-8.. Köpte med mig goda frukost bullar hem och dukade fram frukost till F. Ett kanonbra sätt att locka ur honom från sängen ;) haha. Städade och tvättade, putsade fönster, krattade löv. Sen var svärmor och hjälpte mig att måtta lite gardiner som äntligen kommit upp :) svärfar hjälpte F ute på logen schakta ut och fixa till så vi kan gjuta golv där. Hängde med av svärmor på en cykeltur till handelsträdgården som hade lite julmarknad. Köpte en hyacint och en lite burk/kruka till den, när jag kom hem hade jag fått lite inspiration och fixade till en gulligt arrangemang till köksbordet. Gillar att pyssla ihop saker så :) de bättre när de e ngt man gjort själv, än köpt de färdigt. Stack till stallet vid tre fixade stallet och red en sväng på ett styck busig och pigg Curre :) käkade middag på kvällen hemma hos mamma och pappa. Mormor och morfar va där och syster Annie m familj. Väldigt trevlig god mat och rödvin :) söndag blev de sovmorgon till typ halv tio otroligt skönt! Tvättade och städade igen.. Lagade middag till F och svärfar som slitit hårt ute på logen. Blomkåls stuvning och stekt fläsk! Bakade dessutom en sockerkaka oj oj .. Ja jag råkade bränna den lite grann.. Men vadå knaprig sockerkaka e de väl inget fel på haha!!
Stallet på kvällen i ösregn, fy fasen va kallt de va blåsigt och regnigt och typ 3 grader kallt ingen höjdar kombo precis! Hästarna frös så dom hoppa och skakade. Tog även in åringarna på så se fick lite torrt att stå på. Sådär kul dock att försöka ta på ett åringar grimma i mörker blåst och ösregn.. Men de gick förvånansvärt bra! Sen blev de pizza på Lillehem med mamma och pappa. De skulle hjälpa mig att möblera om i vardagsrummet, F får ju inte lyfta på typ 2 månader nu efter operationen. För då är de lätt att se benbrottet går av igen ju.
Kvällen följdes upp av solsidan, hellenius hörna som gästades av Victoria Silvstedt.. Suck säger jag bara snacka om korkad. Konstigt folk utifrån har sån syn på blondiner när vi har såna företrädare :o
Avslutade tv tittandet med Beck, sen somnade jag gott efter en redig husmors helg :)) haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0