Ännu en vecka över.

sm


Jaha äntligen fredag, den dagen man längtar mest til så klart vem gör inte de?
SM gick väldigt bra , både jag och Henkie var super taggade i kvalet ganska tuff bana 12 hinder med 17 språng på 140 nivå. Allting stämde perfekt, vi klarade alla banans svårigheter.. Jag rev de två sista hinderna, de lättaste på hela banan!! Men med 8 fel i bagaget tog vi oss till Finalen =) De var en stor och svår bana, jag och Lillen har inte tillräckligt med rutin i de klasserna som 145, varken jag eller han har ju tävlat de här klasserna förut .. Vi lär av varandra & utvecklas tillsammans!! tyvärr tog vi inte oss runt banan. hade en något trött häst & jag höll inte fokus från början. Jag är jätte nöjd med min instats detta SM iallafall , kapaciteten finns där för både mig och Lillen, vi ska träna mer så kommer vi igen!
Henkie har fått vila lite denna veckan nu, men idag ska vi ut en sväng han blir tok vild när han inte blir riden varje dag. Igår va han som en gummiboll när jag tog honom från hagen!
Till helgen blir de tävling div 1 med Frosta. De fattades en junior el young rider till laget så jag ställer upp. Jag har ju Korvis, är perfekt för honom att mjuk starta året med lite 110 klasser.
I onsdags va jag iväg och hoppade med 4 åringen Coco (Confidence E e. cardento ue.steves friend xx) hon va super duktig hon har sån härlig inställning till allting , vill bara lära sig nytt hela tiden.. vi hoppade lite i galopp. Oxer & grind för första gången och de va inga problem =)
Nu ska jag ut och rida, ikväll väntar middag med svärföräldrarna & Fredrik såklart!

Trevlig helg!

Emy ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0